pátek 29. listopadu 2013

Motivace na zimu

Zdravím! Dnes jsem si pro vás připravila několik motivačních pomůcek. Věřím, že bez toho to totiž nejde. Mohla bych už dnes sem vypsat mé tréninkové plány, ale jaká je šance, že je někdo, kdo v životě necvičil, dodrží? I malý krůček vám může zlepšit zdraví a fyzickou kondici, stačí se jen pořádně namotivovat. Můžeme tedy začít.

1. Rozvrh je základ
Pokud si říkáte, že zítra prostě začnete a uvidíte, kolik toho uděláte, pak je tu velká šance, že místo ve
fitness centru skončíte u televize s pytlem brambůrek. Neříkám, že musíte investovat peníze, aby vám trenér vytvořil tréninkový plán. Stačí pouze vaše klasická tiskárna a jednoduchý kalendář. Jen, prosím, nedějte základní chybu: plánování na týdny dopředu. Nikdy nevíte, jak na tom budete už jen po dvou týdnech. Některým se fyzická kondice zlepšuje rychleji, jiným pomaleji. Pokud budete mít rozvrh na 2 měsíce, ale zjistíte, že mu nestačíte, vede to akorát k depresím.
Osobně bych si připravila program na příštích (maximálně) 7 dní. Další rada: pište si tam aktivitu až po tom, co ji vykonáte. A věřte mi, mám to odzkoušené. Pokud uvidíte pro určitý den prázdné políčko, vybídne vás to! Jen nezapomeňte: méně je někdy více, proto ani nezkoušejte po 10 letech bez pohybu 5 km běh. Vaše kolena vám za to rozhodně nepoděkují.

http://office.microsoft.com/cs-cz/templates/zakladni-kalendar-na-rok-2013-pn-TC103408230.aspx

2. Jsou vidět i v kalhotách
Obvyklá výmluva, co slyšívám, je vždy podobná: je zima, nikdo nepozná, že jsem přibrala, zhubnu na jaro. Bohužel vás musím zklamat, v zimě jsme na tom stejně jako v létě. Ano, plavky se na nás sice dívají z bezpečné vzdálenosti, ale bohužel rifle jsou tu stále. A nevím, co vy, ale já dokážu rozeznat spoustu nedokonalostí i přes ně. Proto nečekejte na novoroční předsevzetí nebo nedej bože na letní prázdniny (pro studentky), ale začněte ihned! Slovo zítra je váš nepřítel, který bude s vámi na každém kroku, a vy budete litovat, až se kvůli němu nedostanete do svých oblíbených jeggins nebo slimek.

3. Vzor
Všem, které se do toho ještě nezbláznily jako já, navrhuji, aby si našly svůj idol. Nemusí jít o kulturistku, například pro mne je to rozhodně Jillian Michaels (proto tu v budoucnu najdete její hubnoucí programy) - americká osobní trenérka. Těm, které ji neznají, doporučuju The Biggest Loser. Už z této reality show poznáte, že ona vás chlácholit nebude. Dostane z vás vše a o to víc vám toho dá. Je to ale na vás. Vy samy si musíte najít svůj fitness idol.

  Jillian Michaels - Body Revolution

4. Je to oficiální
Nevím, jestli tohle platí pro každého, ale pro mě to byl krok vpřed. Oznamte doma a u přátel, že hubnete. Pokud o tom budou ostatní vědět, nebude pro vás tak lehké se vzdát. Ty z vás, které jsou závislé na tom, co si ostatní myslí (jako já), to může vzpružit v chvilkách slabosti. Jestliže se vás vaše krásná hubená kamarádka zeptá, jak jste na tom, bude mnohem lehčí se pochválit, že pokračujete, než se přiznat, že jste se na všechno vykašlaly a opět trávíte celé dny u počítače a vaše jediná aktivita je cesta k ledničce.

Na závěr bych jen dodala, že nic se nestane přes noc. I já zažila několik pádů, ale zvedla jsem se, oprášila a šla dál! Vás tréninkový plán může desetkrát krachnout, po jedenácté vyjde. A už se toho nevzdáte. Protože jakmile se do tohoto stylu života dostanete, už se nikdy nebudete chtít vrátit.


Žádné komentáře:

Okomentovat